არამატერიალური აქტივების შეფასება

ეკონომიკის განვითარებამ, ახალი ტექნოლოგიების დანერგვამ და მეცნიერების მიერ შენუსავებული პროდუქციის წარმოებამ წარმოშვა ინტელექტუალური ქონების შეფასების საჭიროება და არამატერიალურ აქტივებს საწარმოს აქტივების შეფასებისას მნიშვნელოვანი ადგილი უკავია. ეს განსაკუთრებით ეხება მაღალტექნოლოგიურ საწარმოებს.

პრაქტიკაში საკმაოდ ხშირია შემთხვევა, როდესაც კომპანიის ინტელექქტუალური საკუთრების ღირებულება აღემატება მისი ყველა დანარჩენი აქტივის ჯამურ ღირებულებას და წარმოადგენს კომპანიის ძირითად რესურსს, მარკეტინგული სტრატეგიის კუთხით.

ჩვენ შეგვიძლია განვახორციელოთ შემდეგი არამატერიალური აქტივების შეფასება:

  • ლიცენზია;
  • პატენტი;
  • საავტორო უფლება;
  • სავაჭრო ნიშანი;
  • გუდვილი;
  • პროგრამული უზრუნველყოფა.